幼児虐待について
「親になるためには講義を受けてライセンスを取らなければだめっていうシステムはどう?」児童虐待の増加を受けて関西学院大学のグループがポスターセッションで提案しました。人と人とがつながり「人間性に対しての意識を高めることが必要だ」と問題意識も高いようです。
“What
would you do, if we are obligated to learn child education in
school in order to be parents?”
Responding to the increasing number of child abuse, a
group from Kwansei Gakuin Univ. proposed the idea of
“parents’ license” in a poster session.
Mr. Ryo Takahashi, a leader of the group, emphasized the
importance of being conscious about our humanity.”
And why did they join the session?
“We want to be famous here
グループ活動はお互いを結びつける
英語教師Alla
Fawzyさん(エジプト)は今日のリーディングに関するプレゼンテーションの中で、“Giving
the tree”という絵本
を使ってのデモを行いました。グループで感想を話し合ったり、参加者(生徒)の想像力を引き出し、感動的でした。「グルー
プ活動は、お互いを深く結びつけ、一歩踏み込んだコミュニケーション能力を養います。教師になる方へ。人間は誰しも完璧
ではないので、自分自身に正直に、あなたらしさを出してください。」 最後に「日本
語もアラビア語と同じように、学ぶにはとても難しい言語なので、誇りをもって下さ
い。」
Ms.
Alla Fawzy (
Egypt
)
who has been teaching in an English school demonstrated
a
reading classroom using the book “Giving the Tree.”
It was impressing that
she
made the students to develop their ideas in various ways –
(e.g. thinking of another possible title in group).
She stated that group works can make a bridge, connect
each other and cross the border.
“Nobody is perfect, so be yourself.
Be
honest!” She
also emphasized the importance of being proud of our own
languages.
スピーチの授業を通して…
高校の英語教師、仲澤信明さんのプレゼンテーション「スピーチの授業を通して…」は“Troubleshooter”, ”Storytelling”,”TV
Show”など、創造的でコミュニカティブな活動を実践されています。「多彩な授業をされていて、生徒たちも生き生きと授業に参加していてすごかったです!」と、参加者の兵庫県公立高校の英語教師。「もっと公立高校の設備の充実を。そして、教師の給料アップを!」との声も。「多くの方が、スピーチの授業に興味をもってくれてよかった。また、この様な機会があれば嬉しい」と語ってくれた仲澤さん。
The
presentation, “Through Speech Classes…” by Mr. Nobuaki
Nakazawa, an English teacher , received
a
big applause. He is making creative and communicative classrooms
using games and TV shows. A
high school English teacher from
Hyogo praised it as “an astonishing classroom that brought the
students enthusiasm.” Or,
another teacher requested “more facilities for students, and
more payment for teachers!”
Mr. Nakazawa expressed his achievement after his work;
“I am glad that the audience was interested in speech
classrooms
this much. I wish to
have another opportunity to share my experience with others.”
NEXT
|